Eetgemak & Soupalicious

Een sterke samenwerking leidt tot sterke producten

Samen werken als partners is voor de Eetgemak Groep een belangrijke pijler. De soepen produceren, flexibel meedenken en het uittesten van nieuwe smaken en producten. Al een aantal jaar werken Soupalicious en de Eetgemak Groep samen én met succes. Verrassende soepen leiden tot mooie resultaten. Zo staat de teller inmiddels op bijna 500.000 liter soep die de Eetgemak Groep voor Soupalicious en de Voedselbank heeft mogen produceren en zo dragen we ook ons steentje bij aan de missie van Soupalicious: One for One.

It’s all about sharing

Delen, helpen en bouwen aan een duurzame toekomst. Soupalicious doneert van iedere liter verkochte soep één liter aan de Voedselbanken. Kernwaarden als one for one, fight food waste en kwetsbaar talent omschrijven het krachtige karakter van deze start up. Goed doen was nog nooit zo lekker en daar draagt de Eetgemak Groep graag een steentje aan bij.

De oprichter van het merk, Milco Aarts, heeft een jarenlange carrière in de journalistiek achter de rug en een grote interesse in duurzaamheid. Dat – in combinatie met een creatieve geest – triggert hem om iets anders te gaan doen. Iets wat bijdraagt om de wereld een mooier, leuker en smaakvoller te maken.

Een kruidig karakter: one for one!

In 2015 richt hij samen met partners het restaurant Soupalicious op. Een groot restaurant in Amsterdam met wel meer dan 80 soepen op de menukaart met ieder een eigen karakter. De missie? Mensen helpen! De soepen worden geproduceerd van kwalitatieve restpartijen groentes en worden door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt geproduceerd. Onder deze mensen zitten ook vluchtelingen en die diverse culturele achtergronden wordt als smaak teruggebracht in de soepen. Elke soep is een ware smaakexplosie met een eigen kruidig karakter, maar elke soep dient ook als goed doel. Voor elke verkochte liter soep, wordt er ook een liter soep aan de Voedselbanken gedoneerd. Helaas brengt Covid-19 roet in het eten en wordt het restaurant gesloten.

Soupalicious & Souprise

Het krachtige karakter van Soupalicious zit niet alleen in de smaak van de soepen, maar ook in de kern van het merk. Het merk herpakt zich in 2021 en besluit zich te richten op de productie van soepen met verkoop aan horeca, catering en supermarkten onder het merk Soupalicious. Daarnaast wordt er een exclusieve lijn opgesteld voor soepen voor de voedselbank: Souprise. Van de mooiste restgroenten worden de meest smakelijke en gezonde soepen gemaakt voor de voedselbank. Het principe telt nog steeds: one for one! Met elke Soupalicious soep, doneer je een liter Souprise soep voor de Voedselbanken. Al benieuwd geworden naar de soepen? Probeer eens de rode bieten kokos soep en proef het kruidige karakter van Soupalicious. Je zult verrast worden!